Visie

We zijn ervan overtuigd dat onderwijs de kans is voor kinderen om verder te komen. Onze drijfveer is dat op onze school kinderen zich gezien voelen, gekend en dat ze voelen dat we om ze geven. We geloven dat je met plezier naar school gaat als je je veilig voelt, er respect is voor elkaar. Jij bent jij en ik ben ik. We (mogen) verschillen en horen bij elkaar op deze school. We begeleiden onze kinderen om te groeien in zelfstandigheid. Alles wat we doen is gebaseerd op Plezier, Veiligheid, Respect en Verantwoordelijkheid. De basisschool is de leerplaats voor het leven. Hier zitten alle kinderen samen met hun mogelijkheden en achtergronden in één klas. We werken schoolbreed vanuit  zes helder geformuleerde gedragsverwachtingen: We lopen rustig; we luisteren naar elkaar; we helpen elkaar; we praten vriendelijk en respectvol; we zijn zuinig op spullen; we houden handen en voeten bij onszelf. Dit zorgt voor een schoolbreed evenwichtig leefklimaat. Wij staan voor goed onderwijs en willen dat kinderen uitstromen naar een vorm van Voortgezet Onderwijs dat bij hen past. Daar zetten we ons als team elke dag voor in en zijn we op aanspreekbaar. Wij geven zichtbaar inhoud aan opbrengstgericht onderwijs en waardengericht onderwijs. We zijn trots op de waardering die kinderen en ouders ons geven. Dit willen we blijven vasthouden. Ons motto is: "Iedereen uniek, samen sterk!"