Digitaal onderwijs

In de groepen 1 t/m 8 wordt veel gebruik gemaakt van verschillende ICT-middelen. Iedere groep beschikt over een digitaal schoolbord, laptops en IPads. Met deze middelen willen wij ons onderwijs zo goed mogelijk inrichten en iedereen op zijn eigen niveau aanspreken.SnappetOp onze school werken we met Snappet bij de vakken rekenen, taal en spelling. Dit betekent dat onze leerlingen van groep 4-5 werken op een eigen Snappet tablet en groep 6-8 op laptops. Hierop heeft de leerkracht opdrachten voor hen klaar staan. Leerlingen werken gericht aan leerdoelen en daarnaast kan er goed aangesloten worden op het niveau van het kind. Kinderen die de leerstof lastig vinden krijgen extra oefeningen en daarnaast succes ervaringen bij hetgeen ze al beheersen. Leerlingen die veel meer lesstof aan kunnen, kunnen verder gaan met eigen leerdoelen en hoeven niet te wachten op de groep. De leerkracht kan op een dashboard zien waar elke leerling zit en hoe de leerling presteert. Het gaat zelfs zo ver, dat de leerkracht kan zien wat de leerling goed doet en welke fouten hij/zij maakt. De instructie en begeleiding kan op maat en effectief worden geboden.

3D-printer
De school heeft sinds het schooljaar 2017-2018 ook de beschikking over een 3D printer. Met deze 3D printer willen wij talentontwikkeling voor wetenschap en techniek stimuleren. De printer is beschikbaar voor alle groepen en middels de IPad en de laptop kunnen via specifieke programma’s ontwerpen gemaakt en geprint worden.

ICT-vaardigheden
In de onderbouw komen de kinderen op een spelende manier in aanraking met programmeren. In de klas gebruiken ze de robot B-bot. In de midden- en bovenbouw leren ze nieuwe vaardigheden door o.a. de lessen van Basicly.